محل تبلیغات شما

              سرّ خدا که عارف سالک به کس نگفت
                                                              در حیرتم که باده فروش از کجا شنید

سعد بن عبدالله القمی الاشعری، قال بلیت باشدّ النواصب منازعةً فقال لی یوماً بعد ما ناظرته: تباً لک و لاصحابک، انتم معاشر الروافض تقصدون المهاجرین و الانصار بالطعن علیهم و بالجحود لمحبّة النبی لهم، فالصدّیق هو فوق الصحابه بسبب سبق الاسلام. الا تعلمون ان رسول الله صلی الله علیه و آله انما ذهب به لیلة الغار لانه خاف علیه کما خاف علی نفسه و لما علم انه ی الخلیفه فی امته و اراد ان یصون نفسه کما یصون علیه السلام خاصه نفسه کی لا یختلّ حال الدین من بعده و ی الاسلام منتظماً و قد اقام علیاً علی فراشه لما کان فی علمه مقامه لا جرم لم یبال من قتله.
قال سعد انی قلت علی ذلک اجوبه لکنها غیر مسکته.

ثم قال معاشر الروافض تقولون ان الاول و الثانی» کانا ینافقان، و تستدلون علی ذلک بلیله العقبه. ثم قال لی: اخبرنی عن اسلامهما، کان من طوع و رغبه او کان من اکراه و اجبار؟

  • ترجمه

سعد بن عبدالله قمی اشعری گوید: روزی مرا با یکی از نواصب (لعنة الله علیهم)(۱) و دشمنان سرسخت حضرت امیرالمؤمنین(ع) اتفاق صحبت و مناظره افتاد تا بحث ما به جایی رسید که به من گفت: مرگ بر تو و اصحاب تو! شما رافضیها (شیعیان) مهاجران را نکوهش می کنید و محبت حضرت رسول اکرم(ص) را نسبت به آنها انکار می کنید و حال آنکه ابوبکر به جهت سبقت در اسلام و افتخار

سخنان امام عصر(روحی له الفداء) در خدمت پدر بزرگوارشان خطاب به احمد بن اسحق و سعد بن عبدالله اشعری قم

دفاع از بزرگان(2) نظر ایت الله خویی (قده)در مورد فلسفه و وحدت وجود

1000 حدیث در 100 موضوع

  ,قال ,بن ,علی ,نفسه ,الله ,    ,بن عبدالله ,علی ذلک ,کنید و ,می کنید

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها